Memmo är ett molnbaserat projekthanteringsverktyg som fungerar som den sammanhållande länken i alla dina projekt. Här kan du registrera ÄTA och granska filer direkt i din smartphone, läsplatta eller laptop.

Lösningen är utvecklad för att ge bästa möjliga stöd för olika sorts projektledare, hantverkare, platschefer och arbetsledare i såväl små som stora företag.

Projekthanteringsverktyg

Memmo är ett kostnadseffektivt och molnbaserat projekthanteringsverktyg för både stora som små företag. Med Memmo, vårt senaste tillskott inom projekthanteringsprogram, kan du enkelt nå den informationen du behöver oavsett var du är. Projekthantering när den är som bäst!

Integrerad med andra mjukvaror

Memmo är integrerad med ett urval av andra mjukvaror för att förenkla din vardag och effektivisera ditt arbete.

Integrationen till Bidcon innebär att du kan knyta en kalkyl från Bidcon till ett Memmo-projekt där du hanterar ÄTA. Kostnaderna från Bidcon visas då i Memmo.

Genom integrationen med Microsoft Office 365 kan du använda dig av Office Online för att granska, redigera och spara filer automatiskt i Memmo. Vi rekommenderar Office Online för att få den bästa upplevelsen av Memmo.

Bjud in externa parter till samarbete i Memmo

Genom de flexibla behörighetsinställningarna kan du bjuda in dina samarbetspartners att arbeta i ett specifikt projekt. Behörighetshantering på funktionsnivå gör att du enkelt kan skapa grupper som får unik tillgång till de funktioner i systemet de tilldelats. Projektunika rättigheter ger möjlighet att ytterligare fördela rättigheter till enskilda projekt.

Funktionalitet i Memmo

Memmo projekthantering innehåller bland annat följande funktioner:

  • Projektdagbok
  • Avvikelser/ÄTA (integrerad med Bidcon)
  • Spara filer till projekt (integrerad med Office 365)
  • Dela filer till extern kontakt
  • Projektmallar
  • Arbetsorder
  • Tidsregistrering

Läs om ytterligare funktioner

Molnbaserat projekthanteringsverktyg med många funktioner

Memmo är vårt senaste projekthanteringssystem där all information finns enkelt och säkert i molnet. En kostnadseffektiv molntjänst för projektledare inom bygg- och installationsbranschen, där du enkelt kan nå viktig information var du än befinner dig.

Projektdagbok
Här finns en intuitiv dagbok som hanterar noteringar med bilder och registrering av arbetsstyrka på arbetsplatsen. I dagboken kan man även koppla dokument till dagboksbladen.

 

Avvikelser & ÄTA
Här sammanställs de avvikelser och ÄTA (ändrings- & tilläggsarbeten) som dyker upp under arbetets gång. Möjlighet finns att koppla dokument och bilder till avvikelsen och för Bidcon-användare har modulen även en kalkylfunktion. I Memmo finns också möjlighet till beslutslogg för snabb hantering av ändringar.

 

Dokumenthantering
I dokumentarkivet har du möjlighet att spara alla typer av filer, inklusive mail till och från olika kontaktpersoner. Egendefinierade dokumentetiketter kan kopplas till filer för att förenkla sökning. Här finns också möjlighet att sätta status på dokument för att enkelt se vilka dokument som är färdigställda eller behöver slutföras.

  • Mallar: i Memmo finns också många färdiga dokumentmallar som kan användas i projekten.
  • Dela filer: filer i Memmo kan enkelt delas med externa parter utanför Memmo.
  • Microsoft Office 365: du kan använda dig av Office Online för att granska, redigera och spara filer.

 

Projektmallar
Skapa nya projekt med hjälp av mallprojekt som formar en grund till dina nya projekt och säkerställer att inga dokument kommer att saknas under projektet. Fördefinierade projektorganisationer gör det tydligt vem som gör vad i projektet. Använd färdiga mallar i programmet eller skapa enkelt dina egna.

Arbetsorder
I denna modul registrerar man arbetsordrar och fyller i uppgifter om vad som ska göras, samt tid och plats för när arbetet ska utföras. I modulen sammanställs även kostnader som ingår i arbetsordern och man får då fram ett fakturaunderlag som kan skickas ut till kunden.

 

Tidsregistrering
Flexibel tidsregistrering kan göras direkt ute i fält via din mobiltelefon, surfplatta eller dator. Rapportera tid på ditt projekt och ta ut en rapport på enklast möjliga sätt.

 

Kund- och leverantörsregister
I Memmo finns ett samlat register för alla kontakter, detta säkerställer att du alltid har kontaktinformationen tillgänglig när du behöver den som bäst. Du skapar enkelt nya roller och företagskategorier som kan kopplas till företag eller personer för att göra det ännu effektivare att hitta den information du behöver. Informationen nås och används sedan av alla andra moduler i programmet. Du sparar mycket arbete genom att bara behöva skriva in uppgifterna en enda gång.

Molntjänst

Det är enkelt att komma igång och du slipper blanda in en extern IT-konsult eller din IT-avdelning – det enda du behöver är en enhet med Internetanslutning och logga in för att börja jobba.

Investeringskostnaden uteblir och du får istället en fast månadskostnad och en lösning som gör det möjligt för alla på ditt företag som använder programmet att ta del av samma information snabbt och effektivt. Memmo är projekthanteringsprogrammet som ger dig friheten att kunna jobba antingen från en surfplatta, direkt på din telefon eller vid en dator. Alla enheter ger dig samma information via vårt moderna projekthanteringssystem.

Memmo utvecklas kontinuerligt och du tar del av nya versioner och funktioner automatiskt.

Utbildningar - få ut mer av ditt molnbaserade verktyg

Vi erbjuder utbildning i alla våra programvaror för att du snabbt ska lära dig programmet och få ut mesta möjliga av din investering. Våra kurser ges som öppna utbildningar på ett flertal platser i Sverige. Vi tillhandahåller även anpassad utbildning på ort eller distans.

Utbildningar i Memmo

Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss för mer information om våra tjänster och projekthanteringsverktyg.