Med Memmo sparar du tid och pengar genom att samla all information kring dina projekt på ett och samma ställe. Memmo gör informationen
tillgänglig till alla som behöver den var dom än befinner sig och när dom än behöver den.

Den sammanhållande länken i alla dina projekt

Din vän i vardagen

Memmo används både i det lilla företaget som vill få ordning på skrivbordet och i den stora koncernen som vill effektivisera sin verksamhet och förenkla vardagen för sina projektledare.

Hanterar dina projekt – från idé till rivning

Idag handlar mycket om att göra rätt information tillgänglig vid rätt tillfälle. Memmo är verktyget som hanterar alla dina projekt, från idé till rivning. Låt arkitekten göra en första skiss som sparas i projektet. Därefter lämnas skissen vidare och kompletteras av konstruktören, för att sedan gå vidare till entreprenören och slutligen lämnas över till förvaltaren. På så sätt kommer all information finnas tillgänglig och leva vidare i samma miljö med en komplett historik för ett objekt.

Enkel åtkomst till uppdaterad information

Memmo levereras som en molntjänst vilket ger låga kostnader för installation och du får enkelt åtkomst till all information var du än befinner dig och är inte låst till kontoret för att kunna svara på frågor. Memmo ger dig friheten att kunna jobba antingen från en surfplatta, direkt på din telefon eller vid en dator. Och alla enheter ger dig samma information.

Demo

För att du enklast ska få en inblick i kalkylprogrammet och dess funktioner visar vi dig gärna programmet via en demo. Kontakta oss genom knappen ”boka demo” ovan, så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Funktionaliteten i Memmo

  • Projektdagbok
  • Tidsregistrering
  • Avvikelser/ÄTA
  • Kund- och leverantörsregister
  • Projektregister
  • Loggning av projektaktiviteter
  • Systemadministration
  • Sökbart arkiv
  • Spara filer till projekt

Funktioner i Memmo

Kund- och leverantörsregister
I Memmo finns ett samlat register för alla kontakter, detta säkerställer att du alltid har kontaktinformationen tillgänglig när du behöver den som bäst.

I registret kan du skapa kopplingar mellan företag och personer på ett enkelt sätt. Inget behov av att uppdatera information på flera ställen. Det sökbara registret gör att du enkelt hittar även om du bara vet någon del av kundens/leverantörens information. Du skapar enkelt nya roller och företagskategorier som kan kopplas till företag eller personer för att göra det ännu effektivare att hitta den information du behöver.

Projekthantering
Håll reda på alla projekt med hjälp av tydlig hantering av projektstatus och kategorisering av projekt.

Skapa nya projekt med hjälp av Mallprojekt som formar en grund till dina nya projekt och säkerställer att inga dokument kommer att saknas under projektet. Fördefinierade projektorganisationer gör det tydligt vem som gör vad i projektet.

Här finns en intuitiv dagbok som hanterar noteringar med bilder och registrering av arbetsstyrka och utrustning på arbetsplatsen. Aktuella aktiviteter presenteras på respektive dag och kan enkelt uppdateras med framdrift.

Tydlig och logisk hantering av avvikelser och ÄTO’r i projekt med möjlighet till beslutslogg för snabb hantering av ändringar.

Flexibel tidsregistrering kan göras direkt ute i fält via din mobiltelefon, surfplatta eller dator. Rapportera tid på ditt projekt och ta ut en rapport på enklast möjliga sätt.

I dokumentarkivet har du möjlighet att spara alla typer av filer och egendefinierade dokumentetiketter kan kopplas till filer för att förenkla sökning. Här finns också möjlighet att sätta status på dokument för att enkelt se vilka dokument som är färdigställda eller behöver slutföras.

Systemadministration
Systemet kräver minimal hantering tack vare Elecosoft:s molnmiljö. Kraftfulla men enkla funktioner finns tillgängliga för de företag som ställer krav på hantering av projekt.

  • Behörighetshantering på funktionsnivå gör att man enkelt kan skapa grupper som får unik tillgång till funktioner i systemet.
  • Projektunika rättigheter ger möjlighet att ytterligare fördela rättigheter.
  • Central hantering av etiketter som ger möjlighet att skapa företagsanpassad namngivning av bl.a. roller, företags- och dokumentkategorier.
  • Skapa fördefinierade projektorganisationer med de roller som byggts upp med etiketter.

Molntjänst

Det är enkelt att komma igång och du slipper blanda in en extern IT-konsult eller din IT-avdelning – det enda du behöver är en enhet med Internetanslutning och logga in för att börja jobba.

Investeringskostnaden uteblir och du får istället en fast månadskostnad och en lösning som gör det möjligt för alla på ditt företag som använder programmet att ta del av samma information snabbt och effektivt, oavsett var de befinner sig. Detta ger ökad tillgänglighet och premierar det mobila kontoret.

Utbildningar - få ut mer av ditt molnbaserade verktyg

Vi erbjuder utbildning i alla våra programvaror för att du snabbt ska lära dig programmet och få ut mesta möjliga av din investering. Våra kurser ges som öppna utbildningar på ett flertal platser i Sverige. Vi tillhandahåller även anpassad utbildning på ort eller distans.

Utbildningar i Memmo